Hoe ga ik te werk
Als je van de diensten van Jouw Opruimhulp gebruik wilt maken kan je contact opnemen via het contactformulier, via mail of per telefoon.
Na een telefonisch contact plannen we een afspraak in voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek.
Ik kom dan bij je langs om te kijken en te horen waar je tegenaan loopt, wat je wilt en wat je wensen daar in zijn. Jouw wens daarin is van belang. Samen maken we een rondje door het huis. We maken tijdens het kennismakingsgesprek samen een plan en als het klikt tussen jou en mij plannen we een werkafspraak in.
Vervolgens maak ik een inschatting van het aantal benodigde uren. Dat is namelijk afhankelijk van de hoeveelheid spullen, maar ook van de snelheid waarmee jij beslissingen kunt, wilt of durft te nemen.
Een werkafspraak duurt meestal drie uur, (een dagdeel). De ervaring heeft namelijk uitgewezen dat die tijd lang genoeg is om het doel van de sessie te behalen en kort genoeg om jouw volledige aandacht en focus erbij te kunnen houden..
Je hebt zelf de regie in handen
Een ruimte of een kast opruimen is heel persoonlijk. Jouw waardevolle spullen die op jouw manier zijn geordend, gaan we opnieuw bekijken. Daarbij behoudt jij altijd de regie! We zullen stil staan bij wat voor jou belangrijk is en keuzes maken. Misschien gaan we wel dingen weggooien of vind je er een nieuwe bestemming voor.
Dit alles maakt dit proces erg persoonlijk en wellicht emotioneel. Hierbij ga ik altijd discreet te werk.
PGB en WMO
De werkzaamheden van JouwOpruimHulp.nl kunnen met een indicatie Individuele Begeleiding worden vergoed.
Als u door ziekte of een beperking extra hulp nodig heeft kan JouwOpruimHulp.nl een uitkomst zijn. Denk hierbij aan hulp bij het organiseren van uw huishouden, het op orde brengen van uw administratie, het herindelen van uw spullen waardoor ze beter binnen handbereik zijn in geval van een lichamelijke beperking.
Sinds januari 2015 is de gemeente verantwoordelijk voor alle lichte vormen van zorg en ondersteuning. Dit valt onder de Wet Maatschappelijke Ondersteuning (WMO).
Via internet kan je een WMO-melding doen bij de gemeente waar je woont. Deze melding vormt de basis van de aanvraag voor hulp en zorg.
JouwOpruimhulp.nl werkt samen met WelzijnsKompas Hillegom- Lisse!
Sinds 2021 wordt JouwOpruimhulp.nl regelmatig ingehuurd door Welzijnskompas Hillegom-Lisse. Mantelzorgers in deze gemeenten kunnen via de Adempauzeregeling mijn hulp als opruimcoach aanvragen.
We kennen allemaal wel iemand die mantelzorger is voor een naaste of een familielid.
Ben jij, of ken jij iemand die mantelzorger is en die hulp kan gebruiken bij het opruimen van zijn of haar huis en woon je in Hillegom of Lisse, dan kun je via de Adempauzeregeling wellicht tijdelijke ondersteuning krijgen bij Jouwopruimhulp.nl. Er is nog veel meer mogelijk! Ben je benieuwd en wil je meer informatie over de Adempauzeregeling of een gesprek met een mantelzorgadviseur, ga hier naar de website van Welzijnskompas.
Tarieven
- Het tarief van JouwOpruimHulp.nl is € 55,- incl. 21% BTW per uur.
- Reiskosten binnen een straal van 10 km zijn inbegrepen.
- Je kunt bij JouwOpruimHulp.nl ook een compleet pakket kiezen voor een vaste voordeligere prijs.
- Mochten er dan toch meer uren nodig zijn dan in het pakket zijn opgenomen, dan houden we voor deze uren het uurloon van dat pakket aan.
- Verkoopservice: Ik help jou om jouw overbodige spullen te verkopen. Kosten voor deze service zijn 50% van de opbrengst.
- Op tijd geannuleerde werkafspraken worden niet doorberekend, We maken samen een nieuwe afspraak.
Pakketten
Een goede start!
Dit pakket bevat alles wat je nodig hebt om te beginnen. Het duwtje in de rug voor een goede start. Ik geef je tips en gaan samen aan de slag. Je zult versteld staan wat er allemaal is opgeruimd in 3 uur tijd!
Samen sprinten
Om een goed overzicht te krijgen maken we een plan de campagne en gaan er mee aan de slag. Met dit pakket pakken we je huis en de dagelijkse gewoonten aan. Ik ga je routines aanleren om het behaalde resultaat te behouden.
Door naar de finish
Dit pakket is ideaal voor het ordenen van een verouderde administratie, zolder, garage of andere ruimtes in de woning. Ik geef je tips en alle handvatten die je nodig hebt om er zelf verder mee aan de slag te gaan.